utorak, 13. ožujka 2007.

Precizno određivanja problema je od velike važnosti u EFT-u

Previše općenito pristupanje problemu jedna je od najčešćih pogrešaka koja se pojavljuje kada se prvi puta susretnemo s ovom tehnikom. Ona je i čest razlog zbog kojeg se EFT proglašava neučinkovitim, no kada se to korigira rezultati su puno veći i trajniji.

Većina klijenata na svoje probleme gleda kao na neku općenitu pojavu, tj. opisuje ih generalizirajući, pa tako na primjer klijenti kažu:

„Nedostaje mi samopouzdanja da bih…“

„Moja mama više voli moju sestru“

„Jako sam sramežljiva i teško komuniciram s ljudima“

„Nitko me ne voli“

Svaka ova izjava predstavlja emocionalnu šumu koju čine brojna stabla a koja predstavljaju specifične događaje. Da bismo mogli učinkovito klijenta tretirati pomoću EFT-a moramo se fokusirati na određen događaj jer u protivnom nećemo postići željeni rezultat ili ćemo postići samo ograničen rezultat. No ukoliko krenemo s jednim određenim događajem i emocionalni intenzitet vezan uz njega riješimo za njim će pasti i neka druga stabla iz iste emocionalne šume.

Zato je važno probleme kao što je „Nedostaje mi samopouzdanja…“ razdvojiti na specifične događaje kao npr.

„Iako mi je cura u drugom srednje rekla da sam joj dosadio…“

„Iako me u trećem razredu učiteljica osramotila pred svim učenicima...“

„Iako sam se osjećala jadno kad mi roditelji nisu došli na maturu…“

Ovo su pravi uzroci našeg niske razine samopouzdanja, oni su temelj problema i njih valja tretirati. Osim što su općenite izjave neprecizne i na njih se EFT ne može učinkovito primjenjivati, zbog krivog pristupa ljudi često odustaju i kažu „ovo ne funkcionira“.

Stoga budite pažljivi i prije nego li krenete raditi EFT sjetite se određenog događaja koji čini da se osjećate na određen način. Prvo procijenite SUD (subjektivni dojam osjećaja na skali od 1-10) Kad intenzitet osjećaja uz problem na koje radite dovedete do nule, pozabavite se drugim događajem iz iste šume i tako nekoliko puta dok ne riješite čitavu šumu.

Garry Craig često spominje stol čija se ploha ruši kada ispod nje srušite dovoljan broj nogu. Tako je i sa emocionalnom šumom. Jedno srušeno stablo za sobom vuče njih nekoliko i što je broj srušenih stabala veći manja je i emocionalna šuma.



Marina Grgić

Nema komentara: