Healing With The Masters - besplatna online predavanja svjetskih majstora

utorak, 13. ožujka 2007.

EFT u svakodnevnom životu

Ukoliko to još niste učinili besplatan priručnik za EFT možete skinuti s http://www.emofree.com/a/?2831/1 portala (priručnik je na engleskom jeziku; postoje prijevodi i na druge jezike, ali koliko ja znam ne i na hrvatski) te isprobati ovu sjajnu tehniku na sebi i na svima kojima je ona iz nekog razloga potrebna. Na istom mjestu možete kupiti i DVD-na kojim Gary Craig i drugi majstori EFT -a podučavaju tehniku, uživo rješavajući probleme sudionika seminara na kojima su DVD-i snimljeni.

No prije nego li na nekoga položite ruke uvijek prvo objasnite osobi što joj nudite a zatim pitajte za dozvolu.

Iako je tehnika učinkovita i zabavna, a onaj koji je primjenjuje se često osjeća kao dijete koje je nakon dugog čekanja uspjelo manifestirati svoje čarobnjačke moći, oprezno i s mjerom drugim ljudima nudite svoje tek stečene vještine.

A sad o EFT-u svakodnevnom životu

Zanimljivo je da i onda kada znamo kako si pomoći to ne činimo, jer ili nemamo vremena, ili nam se ne da ili se ne sjetimo ili više volimo da nas netko drugi „popravi“ . Kao što kaže jedna moja prijateljica „Ja bum došla k tebi na terapiju a ti mi to sve sredi“. Isto pokušavam i ja s drugom prijateljicom, no ta me, hvala joj na mudrosti, prije nego li pristane na takav deal uvijek podsjeti da veliku većinu toga mogu riješiti i ja sama, pa se sada njoj obraćam tek kada zapnem.

No sve probleme ne možemo riješiti sami jer je teško biti terapeut i klijent istovremeno. Vrlo često nismo niti svjesni temeljnog uzroka tegobe što znači da na njemu tada ne možemo niti raditi. U takvom slučaju je dobro potražiti pomoć terapeuta koji će nam pomoći da uzrok tegobe pronađemo te će na sebe istovremeno preuzeti ulogu detektiva i vodiča.

Dakle budući da je EFT tako jednostavan i lako primjenjiv šteta je ne primjenjivati ga dnevno i u svakoj prilici kad za to osjetimo potrebu, no učini li nam se da ne postižemo željene rezultate dobro je potražiti pomoć. Vaš terapeut će ionako od vas tražiti da između dvije terapije EFT primjenjujete sami.

No kako znamo da bi nam u određenom trenutku bilo pametno kucati? Dovoljno je pratiti reakcije tijela jer nam ono daje signale. Iznenadna glavobolja, tenzija u ramenima, vratu, grudnom košu ili neka druga nelagoda pokazatelji su da je protok energije narušen, da nas je nešto uznemirilo i da bi bilo pametno primijeniti naše novo stečeno znanje umjesto da te tjelesne signale po običaju ignoriramo, guramo pod tepih i okrenemo se prema nečemu što nas „manje uzrujava“. Zato savjetujem da tako iz dana u dan, u svakoj prilici uporno kucamo. Sustavna primjena EFT-a nalik je sustavnom čišćenju nagomilane krame u nekom tajnom podrumu s tom razlikom da će jedna razriješena emocija za sobom povući i one druge koje su se na nju od dana našeg začeća nadovezale.

E, sad znam mnogi od vas koji ovo čitaju misle: „nemam ja vremena za kucanje, dižem se u 6 pa neću valjda još i ranije zbog nekakvog kucanja“.

Činjenica da mi homo sapiensi nismo niti strpljivi niti voljni nešto raditi za sebe i svoje dobro je neupitna, pa ako za to treba još naći neko dodatno vrijeme kojeg ionako ima premalo, cijela stvar postaje potpuno neinteresantna.

No kada bi se taj „rad“ mogao uklopiti u neku već neizbježnu aktivnost možda bi se vaš interes vratio.

Čekanje je vrijeme koje je idealno za primjenu EFT-a. To je vrijeme koje ionako moramo potrošiti, čekanje je neizbježno i u većini slučajeva neproduktivno no ako za to vrijeme uspijemo nešto napraviti za sebe onda se čitava situacija mijenja.

Dok čekamo na telefonu da nas netko prespoji a to traje li traje, možemo kucati, u autu na semaforu ali ne i u vožnji možemo kucati, kod doktora, odvjetnika i u redu u dućanu, u tramvaju možemo čistiti ono što nas taj čas uznemirava ili nervira. Istina je da za kucanje u javnosti treba malo više iskustva i prakse ali je potpuno izvedivo.

Kad sam ostala bez auta ja sam svoju frustraciju zbog prepunog tramvaja, usporenog kretanja i svega onoga što uz to ide uspješno riješila s EFT-em. Prvo sam počela kucati na temu tih frustracija a onda sam nastavila sa svim drugim stvarima s kojima sam se svakodnevno suočavala. Na taj sam način to izgubljeno vrijeme pretvorila u konstruktivno, korisno i kreativno provedeno vrijeme ili tzv. 3 K vrijeme (omiljen način bivanja moje treće prijateljice).


U javnosti ja kucam mentalno no lagano mičem prstima i zamišljam ih kako stimuliraju propisane točke meridijana. Predlažem vam da sljedeći puta kad bijesno izletite nakon razgovora s nekim tko vam je digao živac ne pokopate bijes u svoje tijelo već da na putu prema autu, tramvaju ili kući odmah krenete kucati.

Za početak procijeniti koji vam je intenzitet bijesa, ili nekog drugog osjećaja na skali od 1-10 (0 - mirni ste potpuno, 10 - tresete se od silnog intenziteta osjećaja), a nakon toga krenite npr. ovako:

Karate točka x 3: Iako me ovaj ili ime osobe (slobodno nabrojite sve uvrede koje vam padaju na pamet) iznervirao tako da bih ga mogla zadaviti, ja duboko i potpuno volim i prihvaćam sebe.

Vrh glave: Tresem se od bijesa
Obrva nos: iznervirana
Vanjski kut oka: bijesna
Ispod oka: zadavit ću ga
Gornja usna: iznervirana
Donja usna: iskočit ću iz kože od bijesa
Ispod spoja 1 rebra i ključne kosti: zadavit ću ga
Ispod ruke: nek' se nosi
Vrh glave: bijesna i iznervirana

Nakon jednog kruga udahnite duboko, procijenite ponovno intenzitet i krenite kucati dalje. Cilj vam je da dođete do nule.

Gore navedeni tekst je samo primjer. EFT je otvorena i vrlo liberalna tehnika pa zato budite kreativni i dok kucate prepričavajte situaciju kakvom je sami u tom času doživljavate, onako kako biste prepričavali prijateljici na telefon. Dok to budete radili napetost će vrlo brzo nestati i protok energije se vratiti u normalu.

U međuvremenu će vam se pojaviti i druge misli i situacije koje čine neki drugi aspekt problema, ili su povezane s nekim drugim događajem, no za sada se držite onoga s čim ste krenuli. Biti određen u primjeni EFT tretmana ključno je za uspješno i trajno rješavanje uzroka problema na kojem radimo.

U prvom dijelu rečenice govorite o onome što vas muči a u drugom na neki, uvijek pozitivan način izražavate podršku i ljubav prema sebi samom. Ako to ne osjećate, slobodno umjesto“Duboko i potpuno volim i prihvaćam sebe ili ja sam OK ili prihvaćam sebe i sve svoje osjećaje“ kažite „Želim prihvatiti sebe, želim vjerovati da sam OK“ itd.

Marina Grgić

Nema komentara: