srijeda, 22. travnja 2009.

Poticaj kuckanjem

Umjesto da se lupate po glavi što stalno odugovlačite, s ljubavlju prigrlite svoju 'slabost', pa u promjenu krenite iz stabilne pozicije: smirenosti i prihvaćanja.

Kao na uzrok odlaganja nekog posla najčešće pomišljamo na lijenost, no razlozi mogu biti raznoliki. Osjećaj da nam je nešto nametnuto – ne želim to raditi, dosadno mi je; gubitak kontrole ili prisila – od mene se očekuje da zovem goste, a ja se ne osjećam ugodno u ulozi domaćice, strah od neuspjeha - bojim se da ću loše obaviti zadatak, ne znam to raditi ili perfekcionizam – radije se neću primati posla nego da ga loše napravim, pa strah od uspjeha – ako ovo dobro obavim, od mene će stalno nešto tražiti.

Uzorci su individualni i vrlo različiti, no možemo ih svesti pod jedan zajednički navodnik: emocionalne su naravi. Nastojimo izbjeći neugodan osjećaj za kojeg pretpostavljamo da će se pojaviti dok nešto obavljamo ili kad dovršimo posao.

EFT ili tehnika emocionalne slobode učinkovita je, no najbolje rezultate daje primijenimo li ju prije nego si kreiramo veliku frku zbog odlaganja.

Pomislite na neki zadatak. Kako se osjećate pri pomisli da ga započinjete? Kako se osjećate dok ga radite? Razmislite kako ćete se osjećati kad ga obavite? Usredotočite se na najsnažniji osjećaj.

Foto: Karsenika/Flickr

Zatim izaberite neku od izjava koja vam se trenutno čini prikladna. Imajte na umu da vam neće uvijek odgovarati ista izjava jer ni uzrok odugovlačenja nije uvijek isti.

• iako mi je muka od ovoga i danima to ignoriram kao da će se napraviti samo od sebe, ja duboko i potpuno volim i prihvaćam sebe

• iako mrzim raditi ovakve poslove, ali mi treba lova, pa sam prihvatila, ja duboko i potpuno volim i prihvaćam sebe.

• iako nikada ne znam procijeniti koliko mi vremena treba da nešto napravim, ja duboko i potpuno volim i prihvaćam sebe

• iako mi se ovo ne da raditi danas, napravit ću to sutra, a neće mi se dati ni sutra, ja duboko i potpuno volim i prihvaćam sebe

• iako su mi uvijek govorili da sam lijena, ja duboko i potpuno volim i prihvaćam sebe

• iako su mi ovo uvalili i imam strašan otpor primiti se toga, jer se osjećam izmanipuliranom, ja duboko i potpuno volim i prihvaćam sebe

Mudrost odugovlačenja

Otezanje nije znak da je došlo vrijeme da se krenemo kažnjavati kako bismo se dotjerali u red i pokrenuli se. Na energetskoj razini odraz je svijesti da nas aktivnost koja nam predstoji neće odvesti kamo doista želimo stići.

Umjesto «odugovlačenje», primjereniji naziv bio bi svijest o energetskom protoku ili mudrost koja upozorava da ne idemo silom naprijed te da prekinemo s aktivnostima kojima uzalud pokušavamo postići ono što se njima postići ne može.

Abraham/Hicks

• iako meni uvijek daju najgluplje poslove i ne želim ih raditi, ja duboko i potpuno volim i prihvaćam sebe

• iako mrzim rokove, ja duboko i potpuno volim i prihvaćam sebe

• iako se bojim da neću uspjeti u ovome, ja duboko i potpuno volim i prihvaćam sebe

• iako se bojim da će mi stalno uvaljivati ovakve poslove ako ovo dobro napravim, ja duboko i potpuno volim i prihvaćam sebe

• iako se bojim uspjeha, ja duboko i potpuno volim i prihvaćam sebe

• iako danas neću uspjeti obaviti sve što imam na popisu, ja duboko i potpuno volim i prihvaćam sebe

• iako osjećam strašnu grižnju savjesti jer uvijek sve radim u zadnji čas, ja duboko i potpuno volim i prihvaćam sebe

• iako samoj sebi zagorčavam život jer sve počinjem raditi u zadnji čas, ja duboko i potpuno volim i prihvaćam sebe

Prorađivanje jedne izjave kroz EFT protokol

Kuckate li prvi puta, možda će vam se činiti malo čudno. Možda ćete poželjeti pogledati detaljnije upute na ovom blogu, no predlažem da se odvažite i probate odmah. Recimo da ste među gornjim izjavama izabrali ovu:

Iako samoj sebi zagorčavam život jer sve počinjem raditi u zadnji čas, ja duboko i potpuno volim i prihvaćam sebe.

Prije nego li krenete kuckati, izmjerite SUD (intenzitet osjećaja – na primjer, frustracije, panike, ljutnje ili neki drugi, na skali od 0 -10). Zabilježite ga, pa počnite kucati.

Dok kuckanjem s dva prsta stimulirate karate točku (donji brid dlana) tri puta na glas ponovite: "Iako si zagorčavam život jer sve radim u zadnji čas, ja duboko i potpuno volim i prihvaćam sebe".


Foto: Metta Center

Zatim kucajte po svim dolje navedenim točkama i izgovarajte na glas: "Zagorčavam si život jer sve radim u zadnji čas".

• korijen nosa (nutarnji kraj obrve s bilo koje strane lica)

• vanjski kraj obrve

• ispod oka

• ispod nosa

• ispod donje usne

• ključna kost

• ispod ruke

• ispod prsa

• vrh glave

Nakon jedne runde duboko udahnite i izdahnite, popijte malo vode i ponovno procijenite intenzitet osjećaja na skali od 1 do 10, pa ga zapišite. Onda nastavite na isti način dok osjećaj s kojim ste krenuli ne dođe do nule, odnosno dok ne procijenite da se osjećate skroz OK.

Kako EFT funkcionira?

Negativni osjećaji ili misli dovode do emocionalnih blokada koje uzrokuju prekidanje protoka energije u tijelu. Zamislite crijevo za polijevanje vrta na koje je netko stao; što se dešava s vodom? Jedan dio puca od viška, dok voda u drugi dio uopće ne dotiče. Tako nekako izgleda i prekinuti protok energije; jedan dio tijela i organi koje se nalaze u njemu dobiva višak energije dok je u drugom dijelu uopće nema.

Stimuliranjem određenih točaka meridijana situacija se mijenja i energetski sustav se vraća u ravnotežu. Pritom se mijenja naša percepcija u odnosu na problem kojeg tretiramo, dolazi do emocionalnog i fizičkog olakšanja jer se zgrčeni mišići počinju opuštati; dublje dišemo i povećavamo dotok kisika u mozak, umjesto hormona stresa počinjemo lučiti hormone koji utječu na osjećaj ugode.

Sama situacija u kojoj se nalazimo neće se nužno promijeniti. No, kad smo u problemu ono što određuje daljnji tijek zbivanja je naša reakcija na njega, a EFT pomaže da to relativno brzo i lako promijenimo.

Kuckanje "negativnih" izjava

Ono što je karakteristično za EFT, za razliku od tehnika u kojima se govore pozitivne izjave ili afirmacije, jest izražavanje osjećaja onakvim kakav jest, bez uljepšavanja i celofana. Kako najčešće primjenjujemo EFT kada nas nešto žulja ili kada nešto nije u redu, tako te osjećaje moramo i izraziti. To dovodi do olakšanja jer smo si dali slobodu da stvari nazovemo pravim imenom. Ujedno omogućava da prihvatimo ono što jest i krenemo dalje.

Nema komentara: