četvrtak, 31. prosinca 2009.

Bezrazložna radost


fotka Behind blue eyes by George50 
Naučila sam da za radost i sreću moram imati razlog, ugrađeno mi je to u stanice, odvikavanje traje.


Vraćam se danas iz grada, šećem, toplo je, ugodno je, a ja sam bez nekog posebnog razloga sretna. Takav mi je osjećaj sreće najdraži.

Gledam ljude oko sebe, ali ih gledam na neki drugačiji način nego inače. Prisutna sam. Najdraža sam si kad uspijem dobaciti do takve prisutnost. I moje tijelo je voli; kukovi se oslobađaju, življe koračam, imam osjećaj lakoće i neke bezrazložne radosti.

Eto opet ta riječ – bezrazložna. Naučila sam da za radost i sreću moram imati razlog, ugrađeno mi je to u stanice, odvikavanje traje.

Izražajne plave oči

Kod pošte u Jurišićevoj mi dolazi u susret visok čovjek, neobičnog lica, upalih obraza i izrazito izražajnih plavih očiju. Prolazi mi s desne strane i pozdravlja me. Pozdravljam i ja njega, prisutno, ne kao nekada u strahu što me pozdravlja nepoznat čovjek (jer sad će se sigurno zapiknuti u mene, upucavati se ili nešto tražiti; a meni neugodno, ne znam se s tim nositi).

Gotovo da smo prošli jedan kraj drugog kad mi se čovjek obratio.
„Gospođo?“
Okrećem se na peti prema njemu, prisutna sam, nisam se ispalila.
„Imate li možda jednu kunu?“

Velika je nevolja kada se ljudsko čeljade nađe u takvoj situaciji. Nitko ne prosi jer mu je to zabavno i najlakše, duboko sam u to uvjerena.

Ispričao mi je da je beskućnik, da naša policija ne dozvoljava prošenje, da je bio branitelj. Ja sam i dalje prisutna.

Milan Beskućnik

Osjećam duboko suosjećanje, dlan desne ruke mi se u polu nesvjesnom pokretu diže i okreće prema njegovom srcu. Milan, tako se zove moj sugovornik, premješta štaku u drugu ruku i pruža mi desnicu požutjelih prstiju.

Stisak njegove ruke je snažan, a plave oči su sada suzne. Razmjenjujemo prigodne čestitke dok sam ja svjesna da je ovaj kratak susret iz nekog razloga drugačiji nego ikoji drugi toga tipa i da ću ga dugo pamtiti.

„Milan Beskućnik vam gospođo želi sve najbolje“, govori mi prije nego li smo otišli svaki svojim putem.


Vezani članci: 

Metoda i prisutnost
Naomi Shihab Nye - Kindness 

Već je Stara godina, za manje od 20 sati u novom smo desetljeću. Ja osim radosti, lakoće, ljubavi i blagostanje za sebe želim više trenutaka prisutnosti. To želim i svima vama dragi nevidljivi čitatelji ovog bloga.

Marina Katarina Grgić

Nema komentara: